Lektori Konferencie mentoringu a koučingu vo vzdelávaní 2025
Danka Baculáková
Danka Baculáková je pracovný chameleón, a preto prináša skúsenosti zo zahraničia, korporátu, vlastného podnikania i z nezisku. Aj keď vníma, že každá pracovná skúsenosť bola veľmi prínosná, v srdci si najviac nesie skúsenosti z 2-ročného programu Teach Next, kedy si mohla na vlastnej koži odžiť učiteľkú rolu. Učila v prostredí sociálne znevýhodnených detí, ale aj na sídliskovej škole v Bratislave. Aktuálne sa venuje riadeniu vzdelávacích programov, tvorbe učebných materiálov, doučovaniu matematiky a lektorovaniu. Nosnými pracovnými oblasťami sú rozvoj digitálnych zručností (v spolupráci s Informatika 2.0), projektové vyučovanie (v spolupráci s DASATO Slovensko) a nastaveniu mysle na rast.
Klaudia Bednárová
Klaudia Bednárová absolvovala PF UKF v Nitre, odbor anglický jazyk a literatúra – pedagogika. V roku 2009 založila anglické jazykové centrum the Bridge, ktoré sa v roku 2010 stalo jedným zo zakladajúcich členov Asociácie jazykových škôl SR a v roku 2020 medzinárodne akreditovanou jazykovou školou EAQUALS.
Klaudia sa aktívne venuje vzdelávaniu dospelých a učiteľov. Je členkou predsedníctva AIVD, stála pri zrode Slovenskej komory angličtinárov a venuje sa vzdelávaniu učiteľov. V roku 2020 založila občianske združenie KOGNEO, ktorého cieľom je vzdelávať dospelých. V roku 2021 jej bola udelená cena TREND Podnikateľka roka 2022 a v roku 2023 získala jazyková škola The Bridge ocenenie „Najlepší vzdelávací program roka“.
Snežana Ďuricová
Snežana Ďuricová pôsobí ako Senior consultant v Maxman Consultants od roku 2011. Jej špecializáciou sú HR poradenstvo, konzultácie, assesment a development centrá a dizajn rozvojových programov. Svoje skúsenosti z manažérskych pozícií odovzdáva našim klientom pri projektoch zameraných na rozvoj lídrov, organizačný rozvoj, talent manažment a manažérske zručnosti. Relax nachádza v prírode alebo knihách magického realizmu.
Klára Giertlová
Klára Giertlová vidí veľký zmysel v manažérskom koučovaní a budovaní koučovacej kultúry v organizáciách. Za rovnako dôležité však považuje aj prenikanie prístupu zameraného na riešenie do školstva, zdravotníctva a všetkých pomáhajúcich profesií. Aby učitelia, lekári, psychológovia či sociálni pracovníci dokázali v ľuďoch osloviť a posilniť ich vnútorné hybné sily a boli im partnermi pri hľadaní a nachádzaní ich vlastných riešení.Uplatňuje a ďalej rozvíja prístup zameraný na riešenie, natívny prístup a systemický prístup v manažmente, koučovaní, vzdelávaní a všetkých ostatných oblastiach (spolu)práce s ľuďmi. Podporuje nimi osobnostný a profesijný rozvoj podnikateľov, manažérov i zamestnancov, rozvoj koučovacích schopností a zručností, účinnú komunikáciu a korektné medziľudské vzťahy, životnú a pracovnú rovnováhu a sebamanažment, účinné a prirodzené vedenie tímov, time management 4. generácie.
Katalin Hankovszky, M.A, PCC
Katalin Hankovszky je trénerka a koučka, pochádzajúca z pedagogického prostredia, pôsobí v obchodnom a školiacom prostredí od roku 1995. Od roku 1996, keď sa prvýkrát stretla s koučingom a prístupom zameraným na riešenie, ho integrovala do celej svojej práce. Vedie maďarskú fakultu Solutionsurfers, je nadšenec SOLworld od samého začiatku a študuje v doktorandskom štúdiu pedagogických vied. Posledných 5 rokov pracuje na rozvoji kultúry stredných odborných škôl v Nemecku.
Ing. Karol Herian, PhD.
Karol Herian má bohaté skúsenosti z mnohých pracovných pozícií: riadil projekty, robil výskum, pracoval ako novinár, viedol katedru a pracovné tímy v rôznych projektoch, no vždy ho zaujímali ľudia, spôsob ich myslenia, práce a spoločnej tvorby. Posledných štrnásť rokov sprevádza, facilituje a koučuje jednotlivcov, tímy a organizácie, ktoré chcú uvoľniť a posilniť vlastné zdroje. Pomáha rozvíjať kompetencie, no predovšetkým prebúdza motiváciu a zodpovednosť jednotlivcov a tímov. Pôsobí ako senior facilitátor v globálnej organizácii Community Building International. https://communitybuilding.com/
Magdaléna Janeček Kubešová
Magdaléna Janeček Kubešová vyštudovala učiteľstvo matematiky a biológie na Prírodovedeckej fakulte Univerzity Komenského a získala doktorát z teórie vyučovania matematiky na Fakulte matematiky, fyziky a informatiky UK. Už počas štúdia na vysokej škole začala učiť na gymnáziu a svoju prax neskôr rozšírila aj na medzinárodné školy a fakultu Matematiky, fyziky a informatiky. Okrem vyučovania sa šesť rokov venovala kariérnemu poradenstvu a pomáhala študentom s výberom a prihláškami na zahraničné a domáce univerzity. Od roku 2021 je profesionálnou životnou koučkou a posledné dva roky lektorkou Školy Kresťanský kouč. Okrem toho naďalej učí na medzinárodnej škole a pôsobí taktiež ako senior examiner pre medzinárodné testy IGCSE a A levels.
Anežka Karľa
Anežka Karľa je certifikovaná koučka. Je odborníčka na osobnostný individuálny aj tímový rozvoj cez talenty a silné stránky, v rámci typológie Gallup. Venuje sa tvorbe komunikačných stratégií v rámci politického marketing a tréningu komunikačných zručností vo firmách. Okrem toho je aj divadelnou lektorkou a režisérkou, ambasádorkou programu Teach for Slovakia a spoluzakladateľkou iniciatívy #somtu, kde sa zameriava na krízovú komunikáciu a prácu s nenávistnými prejavmi extrémizmu. V poslednom období sa tiež venovala pomoci Ukrajine a budovala tím dobrovoľníkov v utečeneckom centre v Gabčíkove.
Miriam Kiselová
Miriam Kiselová študovala učiteľstvo slovenského jazyka a občianskej náuky na Pedagogickej fakulte Univerzity Komenského. Počas posledného ročníka VŠ sa pridala do LEAF Academy, kde učila slovenský jazyk a neskôr aj podnikavé líderstvo. Tu tiež pracovala ako Advisor (poradkyňa) pre svoju skupinku študentov a ako Head of Hall (vychovávateľka) pre časť študentov, ktorí bývali na internáte. Teraz koordinuje projekt LEAF Academy s Európskym hlavným mestom kultúry 2026. Viedla študentov zapojených do DofE. Momentálne je na rodičovskej dovolenke, ktorú si obohacuje tvorbou metodík a školeniami pre učiteľov o projektovom vyučovaní (PBL) s DASATO.
Ivan Košalko
Ivan Košalko inšpiruje ľudí k profesionálnemu rozvíjaniu ich potenciálu a spolu s nimi hľadá najlepší spôsob,ako pracovať a žiť. 21 rokov pracoval v rôznych vrcholových riadiacich pozíciách v skupine PPCInsulators. Je zakladajúcim členom a viceprezidentom Podnikateľskej aliancie Slovenska, ktorej cieľom je zlepšovanie podnikateľského prostredia pre všetkých aktérov.
Ivan je prvým slovenským certifikovaným koučom silných stránok. Potrebám svojich klientov slúži kombinovaním rozvoja talentov a budovania silných stránok s ďalšími koučovacími a manažérskymi nástrojmi. V súčasnosti sa venuje najmä koučovaniu a mentoringu nádejných lídrov a tímov, pričom spolupracuje s expertmi v mnohých krajinách.
David Králik
David Králik spoluzakladal prvý mentoringový program pre učiteľov na Slovensku, ktorý 4 roky viedol. Dvanásty rok pôsobí ako mentor, je spoluzakladateľ a odborný garant Mentórie. Aktuálne sa u nás najviac venuje lektorovaniu mentoringu, aktualizačným vzdelávaniam pre školy a rozvoju mentorov RCPU. Vo voľnom čase rád píše knihy pre deti.
Marián Kubeš
Marián Kubeš má mnohoročné skúsenosti v oblasti psychológie, vzdelávania a rozvoja ľudských zdrojov a poradenstva v oblasti organizačného rozvoja. Bol spoluzakladateľ a pracoval v spoločnostiach Maxman Consultants a ADDA Consultants. Je certifikovaný kouč v CCNI (CPCC) a ICF (PCC) a mentor pre koučov (CMC). Napísal niekoľkých knižných publikácií v oblasti rozvoja ľudí a koučingu. V súčasnosti vedie Školu Kresťanský kouč, zameranú na životný koučing. Vo voľnom čase komponuje a maľuje a s manželkou pomáhajú manželským párom v krízach.
Katarína Ožvoldová
Katarína Ožvoldová sa venuje individuálnemu aj tímovému koučingu, prevažne v oblasti motivácie, komunikácie a zvládania emócii. Kombinuje pri tom zručnosti, ktoré nadobudla z pôsobenia v obchodných organizáciách a aj pri nasledovaní vlastnej potreby viac skúmať vnútorné a telesné prežívanie. Kinestetický koučing je jej srdcovou záležitosťou, ktorá sa zakladá na záľube práce s telom a pohybom. Viac ako 10 rokov skúma telesné prejavy a prežívanie, vrátane štúdia tanečno-pohybovej terapie a učenia sa od rôznych slovenských aj zahraničných pohybových a somatických terapeutov.
Gever Tulley
Gever Tulley pochádza zo San Francisca. Je programátor – samouk, ktorý začal pracovať už ako 16-ročný.V roku 2005 založil letný tábor s názvom Tinkering school. Deti tam mohli pracovať s nástrojmi, ktoré im bežne dospelí zakazujú – ako píla, vŕtačka a pod.Svojpomocne navrhovali a konštruovali rôzne projekty, napr. funkčnú húsenkovú dráhu či trojposchodový dom na strome. Gever tvrdí, že vďaka manuálnej práci v tíme sa deti učia dôležité veci a nie je správne, ak ich prehnane ochraňujeme kvôli strachu pred zranením. Napísal o tom aj knihu s názvom 50 nebezpečných vecí (ktoré by ste mali vašim deťom dovoliť).
Na základe skúseností z táborov založil v roku 2011 školu Brightworks school pre deti vo veku od 5 do 18 rokov, ktorá je rovnako postavená na manuálnych činnostiach.
Peter Szabo, MCC
Peter Szabo vyštudoval právo. Je MCC koučom a pre ICF hodnotí skúšky profesionálnych koučov. V roku 1997 založil vo Švajčiarsku koučovaciu školu Solutionsurfers, ktorá sa rozšírila a dodnes pôsobí v niekoľkých štátoch Európy, nevynímajúc Slovensko. Vytrénoval tisícky PCC koučov po celom svete. Jeho koučovanie stavia na paradigme Steve de Shazera a Insoo KIm Berg. S Insoo Kim Berg napísal bestseler „Brief Coaching for Lasting Solutions“, je autorom známej knižky, preloženej do 16 jazykov: „Koučovanie krátko a účinne“. Zatiaľ jeho posledná kniha sa volá: The art of Re-tuning, when life does not stick to plan. Viac info na https://www.peterszabo.ch
Michal Orság
Michal Orság Študoval na Pedagogickej fakulte Univerzity Palackého v Olomouci,odbor český jazyk-anglický jazyk a pôsobil ako učiteľ anglického jazyka na základnej a strednej škole. Zaoberá sa efektivitou výuky, formatívnym hodnotením a popularizáciou učiteľského povolania. Je zakladateľ a riaditeľ Eudkační Laboratoře a spoluzakladateľ vydavateľstva PublishED, ktoré prináša množstvo zaujímavých titulov pre pedagógov.